ʿAqīl المُصْطَفَوِي

ʿAqīl المُصْطَفَوِي

31-10-2020

11:11

Saudara buat false comparison. Memang dari segi theology, umat Islam akan dan perlu kata agama lain salah, sebab إن الدين عند الله الإسلام Tapi, kami faham je agama lain nak kata Islam salah jugak, dah itu theology mereka. Ikut merekalah nak kata apa pun pasal tu.

Salahnya bila mengutuk, menghina, mengeji agama lain—tak kira siapa dari agama mana pun yang buat. Bahkan, al-Qur’an melarang Muslim untuk buat sedemikian juga: ولا تسبوا الذين يدعون من دون الله

Baca tafsir Dr. Wahbah az-Zuhaili pasal ayat ni, beliau kata, “Ulama’ berkata bahawa hukum ayat ini kekal iaitu larangan menghina segala kebesaran agama...”


Follow us on Twitter

to be informed of the latest developments and updates!


You can easily use to @tivitikothread bot for create more readable thread!
Donate 💲

You can keep this app free of charge by supporting 😊

for server charges...